DN7 D, variantă ocolitoare pentru Valea Oltului, în atenţia CJ Vâlcea

Valea Oltului, un drum care a devenit extrem de periculos şi aglomerat. Atunci când are loc vreun accident rutier, Valea Oltului se blochează ore-n şir, punând la încercare nervii participanţilor la trafic. De aceea, în ultimii ani, se încearcă găsirea unei variante ocolitoare. Una dintre aceste variante este la îndemnâna CNAIR, însă de mai bine de 13-14 ani autorităţile vâlcene se zbat în zadar să găsească soluţii pentru modernizarea acelui drum. Este vorba despre DN 7D – Câineni – Boişoara – Perişani – limită judeţul Argeş. De câteva ori, s-a încercat devierea traficului rutier pe varianta Câineni – Boişoara – Perişani – Berislăveşti, însă şoferii s-au plâns că drumul este într-o stare jalnică şi-şi strică maşinile pe acolo.

În anul 2003, acest drum a fost transformat din drum judeţean în drum naţional, trecând în „curtea” CNAIR (pe atunci CNADNR). De atunci, edilii din Ţara Loviştei şi autorităţile judeţene au făcut zeci de memorii pentru modernizarea drumului, însă de fiecare dată li s-a răspuns că nu sunt fonduri.

DN 7D are o lungime totală de 31,36 de kilometri şi este departe de a fi considerat un drum naţional, în condiţiile în care arată mai degrabă ca o uliţă, plină de gropi şi pământ.

Acum însă, se întrevede o speranţă pentru declasificarea acestui drum din DN în DJ şi modernizarea lui. Recent, preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Constantin Rădulescu, a mărturisit că va iniţia demersurile pentru preluarea în administrarea Consiliului Judeţean Vâlcea a DN 7D şi transformarea acestuia în drum judeţean, în scopul modernizării şi reabilitării. Conform estimărilor, modernizarea celor peste 31 de kilometri de drum ar costa în jur de 18 – 20 de milioane de euro. Lucrările ar putea fi făcute ori pe banii judeţului ori pe bani europeni, prin iniţierea unor proiecte.

Claudia Stanciu

O poti contacta pe Claudia Stanciu la adresa de e-mail: claudia_stanciu22@yahoo.com

You May Also Like