VEȘTI BUNE: S-a stabilit traseul final al Autostrăzii Pitești – Sibiu. Vezi legătura cu Râmnicu Vâlcea!

Primarul din Mioveni, judetul Arges, Ion Georgescu, a anuntat in seara zilei de luni, 25 iulie 2016, ca CNADNR a stabilit, in cele din urma, traseul final al Autostrazii Pitesti – Valcea – Sibiu, iar termenul de finalizare al lucrarilor va fi in anul 2021.

Important pentru noi, valcenii, este faptul ca autostrada va iesi la Calimanesti, asadar mult mai aproape de municipiul Ramnicu Valcea decat se zvonea. De altfel, o alta legatura posibila este la Tigveni, acolo unde autostrada se intersecteaza cu drumul judetean care leaga Ramnicu Valcea de Curtea de Arges. Astfel, acest drum ar putea fi transformat in drum de mare viteza, care sa lege municipiul nostru de autostrada.
„Vești bune pentru transportatori, pentru argeșeni, dar în special pentru Uzina Dacia de la Mioveni. După o lungă așteptare, studii de fezabilitate refăcute și dezbateri publice, din ultimele informații care vin dinspre Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale se pare că în sfârșit a fost stabilit traseul Autostrăzii Pitești – Sibiu.
Conform ultimelor informațiilor, Autostrada Pitești Sibiu costă cel puțin 1,6 miliarde euro și va fi o realizare inginerească complexă, cu șapte tunele și zeci de poduri și viaducte. Termenul de finalizare a lucrărilor va fi în anul 2021.
Punctul de plecare este capătul Autostrăzii Bucureşti-Piteşti și va continua de la Bascov către Curtea de Argeş, urmat de un nod rutier la Tigveni care se va intersecta cu drumul județean leagă în prezent municipiul Curtea de Argeş de orașul Râmnicu-Vâlcea. Dinspre Nord, din satul Văleni, traseul autostrăzii cotește către Vest, pentru a fi construite două tuneluri, după care traseul intră pe Valea Oltului, la Călimăneşti, traseu care va lega şi Râmnicu-Vâlcea la autostradă. Valea Oltului va avea cea mai lungă succesiune de tuneluri, cel mai mic având 600 m, iar cel mai mare 2.800 de metri. Lângă localitatea Racoviţa va fi următorul nod rutier, apoi drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa, unde urmează să fie construită legătura cu autostrada Făgăraş-Sibiu. Următorul nod rutier va fi la Veştem și se va intersecta cu actualul drum Sibiu-Braşov, după care se va realiza conexiunea cu actuala centură a Sibiului construită deja.
Primul tronson va fi o şosea de mare viteză între Piteşti şi Curtea de Argeş, unde vor fi construite 14 poduri, iar pe ultimii 15 kilometri dintre Boiţa și Sibiu, vor fi ridicate 12 poduri şi viaducte.
Un rol important în luarea acestei decizii și accelerarea acestor demersuri, l-au avut Uzina Dacia de la Mioveni și Membrii Sindicatului Autoturisme Dacia.
Așteptăm ca în următoarele zile Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale să prezinte oficial toate datele și aspectele tehnice ale traseului Autostrăzii Pitești-Sibiu” – a anuntat primarul din Mioveni pe pagina sa oficiala de Facebook.

Claudia Stanciu

O poti contacta pe Claudia Stanciu la adresa de e-mail: claudia_stanciu22@yahoo.com

You May Also Like

4 thoughts on “VEȘTI BUNE: S-a stabilit traseul final al Autostrăzii Pitești – Sibiu. Vezi legătura cu Râmnicu Vâlcea!

  1. Care este sursa pentru noul traseu (alta decat Primarul din Mioveni)? Aceeasi informatie apare in mai multe ziare din tara, insa nu pare sa fie citata nici o institutia a statului.

  2. Indiferent de sursa, astept si eu o informatie oficiala din partea institutiilor, mai ales din partea CNADNR. Avand in vedere ca toate aceste cuvinte vin de la un singur primar, stadiul lucrarilor este probabil preliminariu; cu alte cuvinte termenul de finalizare in 2021 este imposibil. Pentru a proiecta toate podurile, viaductele, tunelurile si realizarea unor noi drumuri si adaptarea unora deja existente, pentru a le aduce la un stadiu definitiv este nevoie de luni de zile; ce sa mai zicem de termenul pentru a obtine autorizatiile necesare, pentru a pune in picioare un concurs in vederea licitarii executarii lucrarilor etc. etc. Ar fi deja foarte bine daca lucrarile ar porni in 2017-2018 (si spun asta cu foarte mare optimism), iar finalizarea lor nu cred ca este posibila (lucrand bine, nu ca pe cealalta bucata de la Sibiu) pana in 2023-2024 (daca nu chiar 2025). Ce rusine, dupa 27 de ani de la revolutie, inca nu avem o autostrada completa care sa ne lege capitala de vestul Europei…

  3. Trecand peste dorinta fiecaruia ca traseul autostrazii sa ,,treaca” prin zona din vecinatatea lui, importante sunt conditiile economice de realizare. Faceti un experiment: trageti o linie dreapta intre capatul autostrazii de la Pitesti si localitatea Boita si cu o abatere de 10 – 15 Km. stanga, dreapta veti gasi functie de relief traseul cel mai bun si anume Pitesti. Merisani, Curtea de Arges, Suici , Salatrucu, Mlaceni, Boisoara, Caineni, Boita. AM ZIS !

  4. Varianta din articol este cea mai buna pt. ca leaga zona turistica de pe valea Oltului si valea Lotrului de autostrada …

Comments are closed.