Pariurile sportive – un nou canal de comunicare și interacțiune cu noile generații de fani

Sporturile au constituit dintotdeauna o atracție pentru marea majoritate a publicului. O bună parte din acest public este alcătuită din acei ultrași care pun mai presus de orice echipa favorită, lucru vizibil, de altfel, mai ales în sporturile de echipă, așa cum este cazul fotbalului, handbalului, rugby-ului, baschetului, etc. unde se pot naște veritabile pasiuni în tribune și chiar în afara lor. 

Însă un fenomen din ce în ce mai popular a început să schimbe de ceva vreme peisajul spectatorilor sporturilor prin crearea unor noi modalități de interacțiune a fanilor cu echipele preferate și chiar cu cluburile sau organizațiile din domeniul sportului. Este vorba despre pariurile sportive, în special cele din mediul online.

Iată o privire generală asupra modului în care pariurile sportive online continuă să aducă modificări și adaptări în lumea sportului și a fanilor săi

Pariurile sportive online oferă o mulțime de variante de joc și opțiuni la care este foarte puțin probabil să ai acces în mediul offline. Pătrunderea masivă a internetului în toate aspectele vieții a dus la apariția a cel puțin două trenduri observabile, care nu se exclud reciproc dar care, dimpotrivă, se pot influența sistematic: scăderea numărului spectatorilor clasici (fie în tribune, fie la televizor sau radio) și creșterea oportunităților de pariere online. 

Unul din motivele scăderii audienței clasice a sporturilor este intrarea în mediul socio-economic a unei noi generații de consumatori, așa-numita Generație Z care, conform cercetărilor sociologice, se remarcă printr-o durată medie a atenției de doar 8 secunde – o cifra statistică care nu este deloc îmbucurătoare pentru creșterea nivelului de angajament al fanilor față de o echipă sau de un sport, în general. 

Membrii Generației Z sunt născuți în plină eră digitală și nu au cunoscut o lume în care internetul nu era prezent. Majoritatea celor din această categorie socială petrec cel puțin 6 ore zilnic în activități în mediul online și au devenit uimitor de eficienți în folosirea tehnologiilor social media folosind canale diverse în funcție de cei cu care interacționează (Facebook pentru membrii familiei, Tik Tok pentru colegii de generație și alte mijloace pentru prietenii intimi sau colegi (Instagram, etc). 

Tocmai aceasta specializare este însă o veste bună pentru sporturi și pentru lumea pariurilor sportive. De fapt, s-a remarcat că în ciuda atenției scăzute pe care cei din Generația Z o pot oferi pe anumite subiecte, activitatea de pariere online cunoaște o creștere consistentă tocmai din partea acestora. Există chiar rapoarte rezultate în urma unor studii care afirmă că oportunitatea oferită de mediul online de a vizualiza ofertele de pariuri sportive din toate domeniile de interes așa cum le pune la dispoziție și Sportingbet.ro – una din cele mai complexe și titrate agenții de pariuri online – și de a plasa mizele simplu și rapid cresc, de fapt, șansele ca membrii Generației Z să devină fani ai unei echipe sau ai unui sport.   

Prin urmare, pariurile sportive făcute într-un mod responsabil permit echipelor și cluburilor să interacționeze în mod indirect cu fanii din noile categorii demografice, contribuind decisiv la crearea unei atmosfere atractive dar și a unui mod interesant de a experimenta sportul. De cele mai multe ori, prin intermediul acestei activități digitale, sporturile, în general, pot capta interesul celor care nu făceau parte din categoria fanilor înrăiți și îi pot converti chiar în admiratori ai unui sportiv, ai unei echipe sau ai culorilor unui club. 

Sursa foto: Pixabay.com

🅿️Articol publicitar

You May Also Like