Open Minded Generation sau Generatia Mintilor Deschise

Project № 2018-1-EL01-KA229-047897_2                                              This project is funded by the European Union

 În perioada 19-23.04.2021 , elevi și profesori de la Colegiul National de Informatica „Matei Basarab” din Ramnicu Valcea au participat la o reuniune de proiect în cadrul proiectului Erasmus + „Open Minded Generation” . Dată fiind situația pandemică din întreaga lume s-a optat pentru realizarea unei mobilități virtuale, aceasta fiind ultima întâlnire din acest proiect. Școlile care au participat la derularea proiectului sunt din Turcia, România,Bulgaria, Portugalia si Grecia,care este coordonatorul european al proiectului.

  La această mobilitate virtuală, au participat din partea liceului 12 profesori si un număr de peste 100 de elevi care au corespuns grupului tinta  cu varsta cuprinsa intre 14-18 ani, selectati din clasele a -VII-a pana la cls a-XII-a.Organizarea acestei ultime mobilitati a revenit partenerilor din Grecia ,care au realizat un program foarte consistent, tema întâlnirii fiind “Stereotypes in schools” , iar elevii din toate școlile partenere au prezentat materiale pregătite pe aceasta temă.

   A fost, bineînțeles, o provocare, în contextul unei situații fără un precedent care să fi stabilit niște direcții de urmat. Cu toate acestea, activitățile inedite ale proiectului s-au desfășurat impecabil, într-un climat de bună colaborare și implicare entuziastă din partea tuturor instituțiilor participante. S-a folosit aplicatia Zoom , s-a lucrat în breakout rooms, în echipe transnaționale, limba de comunicare a proiectului fiind limba engleză.De-a lungul săptămânii de mobilitate, în cadrul workshop-urilor organizate, elevii au realizat în grupe internaționale website-uri, broșuri, postere, booklet-uri și alte materiale, au participat la concursuri pe aceasta tema ,cu întrebări din topicul studiat în proiect,prin intermediul mai multor aplicatii : quizzes, mentimeter, wordwall, wordart, padlet kahoot,animoto etc.

  La program au mai participat și invitați, au avut loc dezbateri pe temele proiectului, combaterea violentei si a bullyngului din scoli ,a stereotipurilor de orice natura .Un ONG din Grecia  “The Smile of the Child” a prezentat prin intermediul unui psiholog, un film  inspirat din viata reala ,in care personajele au fost chiar victime ale violentei. Gazdele au pregătit tururi virtuale ale orașului Drama din Grecia,dar si din regiune .Acest proiect a oferit copiilor metode de invatare , necesare ca sa traiasca  împreună paşnic, să se accepte și să se respecte; să tolereze și să fie tolerati. Credem cu tărie că problema  discriminarii și  a stereotipurilor ,atat de acuta la nivel mondial , trebuie rezolvată  mai repede si bine . Generația tânără, care este diferită, trebuie să fie conștienta de pericolele care duc la discriminarea oamenilor din cauza culorii, religiei, preferințelor sau a sexului. Cu cat constientizeaza mai devreme acest lucru, cu atât exista mai multe șanse să schimbe lumea ,construind impreuna  o lume  fără conflicte,războaie, ură.Alte obiective ale proiectului au urmărit dezvoltarea competențelor digitale și lingvistice ale elevilor implicați, dar și promovarea egalității de oportunități în educație, a acceptării, a toleranței față de alte culturi, aprofundarea cunoștințelor despre tradițiile, istoria și cultura țărilor partenere, dobândirea competențelor sociale, civice și interculturale, creșterea calității actului educațional, prin extinderea exemplelor de bune practici împărtășite de către profesorii implicați din totae școlile. Prin toate activitățile pe care le-au desfășurat în proiectul Erasmus, profesorii noștri au dezvoltat abilități de a integra aplicații IT și instrumentele digitale în procesul de predare-învățare-evaluare. Elevii noștri experimentează , diverse dispozitive TIC cu care participă în mod curent la lecții virtuale sincron și asincron. Practic, prin acest proiect transdisciplinar dar și internațional, am reușit să dezvoltăm și mai mult gradul de digitalizare al procesului educațional. 

 Dincolo de crize sociale sau sanitare, colegiul nostru a fost pregătit din toate punctele de vedere să desfășoare lecții online, folosind mijloacele IT&C, anticipând astfel un progres care avea să se petreacă la nivel mondial și o transformare a educației la nivel național.
Proiectul a adus împreună profesori și elevi din 5 țări și a reușit ca diferențele de infrastructură și/sau cunoștințe în domeniul IT să fie ajustate, astfel încât doar printr-o conexiune la internet și câteva device-uri, elevii din toate școlile partenere să poată participa la activitati atractive, interactive și care dezvoltă competențele viitorului. Cu micile dificultăți legate de conexiunile de internet ale participanților, de imposibilitatea de a socializa în mod direct, putem considera că această întâlnire virtuală și-a atins scopul și proiectul a fost finalizat cu succes.     Discursurile pe care elevii si profesorii  școlilor partenere au reușit să le susțină reflecta tot ceea ce aceștia au simțit și învățat pe parcursul proiectului. Ele reprezintă un angajament din partea fiecărui membru al echipelor implicate în proiect, acela că implicarea lor in combaterea stereotipurilor , a violentei, va continua și după ce acest proiect se va încheia. Experiența participării la acest proiect rămâne una deosebită, cu totii ne-am îmbogățit atât spiritual, cât și cultural. Și, de ce nu, ne dorim sa continuam colaborarea .Insa ,întâlnirile virtuale nu pot înlocui mobilitățile Erasmus cu participare directă, socializarea dintre participanți,aprofundarea în cultura țării gazdă, ele fiind o parte esențială a acestui program.                                                                     Istoria acestui proiect și toate activitățiile desfășurate de-a lungul celor 3 ani pot fi descoperite pe pagina de facebook a proiectului si pe site,pe care le gasiti accesand linkuri-le :

https://www.1epaldramas.gr/omg?fbclid=IwAR1R7QEo5gi3FbPwf478PKg3zGAAlIcGqY_AV_lEaEmDK7DZvqPa7xtVJlQ

https://www.facebook.com/groups/322512175171359

                Coordonator proiect,

                Prof. Gabriela Cocos 

loading...

You May Also Like