Marile promisiuni ale Guvernului sunt, în realitate, micuțe

În proiectul de buget, aferent anului 2017, Ministerul Transporturilor a cuprins în prioritățile strategice în domeniul infrastructurilor și serviciilor de transport, pentru perioada 2017-2020, construirea de linii noi de cale ferată, printre care și Vâlcele Rm. Vâlcea, un obiectiv important pentru care a fost alocată suma de 1.000.000 lei.
În urmă cu o lună am adresat Ministerului Transporturilor o întrebare referitoare la construcția acesteia, mai exact, etapele implementării acestui proiect și termenul de finalizare.
Conform răspunsului formulat de către minister, aflăm că de fapt, activitățile de proiectare și execuție, sunt prevăzute începând abia cu 2021, cu termen de finalizare cel mai târziu în 2030, iar cei 1.000.000 de lei sunt de fapt o sumă prevăzută pentru “servicii de monitorizare”, întrucât, terenul pe care este amplasată vechea construcție a suferit în timp deteriorări, zona respectivă fiind afectată de alunecări.
Deși proiectul a fost inițiat de SNCFR în iunie 1996 și a fost organizată o licitație pentru modernizarea rutei, 3 luni mai târziu, din lipsa fondurilor, lucrarea a fost suspendată. Firma câștigătoare, SECOL SpA Italia a acționat SNCFR în instanță și în anul 2000 a câștigat definitiv procesul și daunele aferente.
“ ….Din cauza lipsei finanțării de la Bugetul de stat și a anumitor probleme de stabilitate a terenului, în zona respectivă activitățile contractului au fost suspendate, fiind prestate doar lucrări de supraveghere și măsurători privind stabilitatea terenului. Pentru anul 2017 în bugetul CNCF CFR a fost prevăzută, la Titlul 55- investiții ale agenților economici cu capital de stat, suma de 1.000.000 lei pentru plata acestor servicii de monitorizare. Conform Master Planului General de Transporturi este necesară derularea activităților de proiectare și execuție, activități prevăzute pentru perioada 2021-2030, după finalizarea acțiunii de monitorizare,” se mai arată în răspunsul Ministerului.
Nu pot să nu remarc capacitatea Ministerului Transporturilor de a sintetiza o perioadă de 34 de ani în cele 14 rânduri. Practic, deși apare în Master Planul general de transport, Biblia infrastructurii din țara noastră, calea ferată Vâlcele Rm.Vâlcea nu primește niciun ban destinat construcției până în 2021. Din ce s-a făcut nu mai e aproape nimic și nimeni nu poate estima cât a pierdut România, dar mai ales județul nostru, după abandonul, acum 27 de ani, a unei căi ferate aproape terminate. Aceasta a fost practic dezafectată, șinele au fost scoase, la fel traversele și pavele. Pentru cel puțin încă 4 ani, Tronsonul Vâlcele- Rm. Vâlcea rămâne golul din harta feroviară a României.
Iată cum marile promisiuni ale Guvernului Grindeanu se dovedesc a fi, de fapt micuțe, iar infrastructura promisă, o gogoașă bine umflată.

Senator
Romulus Bulacu

You May Also Like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.