USR Râmnicu Vâlcea vrea să învie ca Lazăr

Uniunea Salvați România (USR) Vâlcea procedează la fel ca în 2020, numindu-și proprii candidați la președinția Consiliului Județean și la Primăria Râmnicului. Pentru funcția de primar va candida, în iunie 2024, deputatul Marian Lazăr. USR trece printr-o gravă criză de încredere care se manifestă în rândurile propriului electorat. Lazăr pare singura variantă credibilă prin care USR dorește să se manifeste ca partid independent de jocurile care se fac între PSD, PNL și AUR, partide lansate mai demult în campanie. Așadar, cu un Lazăr neamestecat în nicio controversă politico-financiară, USR are culoarul său.

„Candidez pentru USR, nu sunt omul nimănui. Nu aș vrea să se pice în falsa idee că oricine candidează și nu îl susține pe candidatul PNL, Virgil Pîrvulescu, ar fi omul lui Gutău. Fiecare partid este dator să își măsoare șansele. Nu sunt omul lui Gutău, nu sunt omul lui Pîrvulescu, nu am în spate niciun grup de interese, nu am condus și nici nu am ajutat la conducerea acestui oraș, nu din cauza mea se întâmplă în Râmnic ce se întâmplă”, a spus Marian Lazăr.

În timpul conferinței de presă în care i s-a lansat candidatura lui Marian Lazăr, reprezentanții USR au spus că vor merge în această campanie electorală la Vâlcea pe sigla Alianța Dreapta Unită (ADU). Chiar dacă Forța Dreptei (FD), care, la nivel național, face parte din ADU, nu este aliata USR și PMP la Vâlcea, ultimele două partide pot folosi însemnele alianței conform unui protocol național. Totuși, candidând pe alianță, USR și PMP vor trebui să realizeze 7% pentru a intra în consiliile locale și în cel județean.

„Nu mă sperie mărirea pragului electoral. Am încredere în colegii de la PMP. De altfel, sondajele dau foarte bine ADU la nivel național, iar Vâlcea nu face parte din altă țară. Sunt convins că vom găsi cea mai bună formulă pentru a face treabă”, a mai spus Lazăr.

Deputatul Marian Lazăr este licențiat în inginerie la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și, până să ajungă parlamentar în anul 2020, a lucrat numai în mediul privat pentru concerne internaționale. Este în USR din anul 2018. Ca parlamentar, și-a dus activitatea în Comisia pentru Transporturi, unde unul dintre cele mai importante proiecte legislative ale sale a fost separarea drumurilor naționale de drumurile expres. Până la acel proiect, cele două categorii erau definite la fel și viteza cu care se circula pe ele era aceeași. După proiectul lui Lazăr, pe drumurile naționale se circulă cu maximum 110 km/oră, iar pe cele expres cu 120 km/oră. Redefinirea celor două categorii nu se referă doar la viteza cu care se circulă pe aceste drumuri, ci și la alte aspecte privind finanțarea sau repararea lor.

Crisu Popescu

Crisu Popescu poate fi contactat pe adresa de e-mail cry_crishu@yahoo.it

You May Also Like